Už se psalo, že příčinou nehody byla vysoká rychlost, asi 160 km/h. Ale to není tak úplně pravda... Hlavním důvodem byla bestie jménem Porsche Carrera GT. Proč je tohle auto tak nebezpečné?
Odborníci považují vůz Porsche Carrera GT za jeden z nejlepších supersportů světa. Za ten, který patří do učebnic. Zároveň je to však auto, které v žádném případě nepatří do ruky nováčkům, protože neodpouští žádnou jezdeckou chybu. Respektive, pokud něco uděláte při řízení špatně, nemůžete čekat, že se vám podaří auto srovnat, vrátit na silnici. Proto patří do ruky jen velmi zkušeným řidičům.
Možná proto neřídil přes řadu zkušeností pořád jen "amatér" Paul Walker, ale jeho známý Roger Rodas, majitel firmy Always Evolving, která se specializuje na sportovní auta, upravuje je a prodává výjimečné kusy. Tedy profesionál v oboru sportovních supersportů a příležitostný závodník.
Jenže tohle auto může být těžký oříšek i pro takové "borce". Nemá kontrolu stability, tedy samo se nesrovná při smyku a svými jízdními vlasnostmi se blíží spíš závodním monopostů jako je formule 1, než sériovým silničním autům. Jenže na okruzích jsou únikové zóny a spousta jiných bezpečnostních prvků. Ty na silnicích kolem Los Angeles chybí.
Tomu také odpovídá fakt, že auto bylo v továrně Porsche vyráběno v letech 2004 - 2007 původně jako závodní speciál. Až poté bylo upraveno i pro silniční provoz, ale nikdy se s ním úplně nezžilo. Stejné to je s motorem, 5,7litrový desetiválec byl původně vyráběn v továrně pro formuli 1. Dnes auto stojí kolem 7 milionů korun.
Vyrobeno jich bylo jen měco přes tisíc kusů a podle snímků z internetu nejsou podobné nehody výjimkou. Navíc se dokonce už párkrát stalo, že se auto po nárazu rozpůlilo. Konstrukce tedy není dokonalá. A pokud Walker s řidičem opravdu narazil do sloupu v rychlosti 160 km/h s autem, které může jet 330 kilometrů v hodině, poté není něco v pořádku.
Tweet